MythTV.nl
21 April 2019, 01:06:49 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: UPC - Digital (Free-to-air)  (Read 5713 times)
moosylog
Full Member

Instant Messaging: moosylog@gmail.com

« on: 4 February 2008, 11:30:26 »

Het lijkt dat er redelijk wat standaard zenders via DVB-C Free-to-air worden uitgezonden.

Vond deze info van jan 08:
http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-zenders/met-een-tv-met-dvbc-tuner-is-upcdigitaal-tv-te-bekijken-t22421.0.html;all=

Iemand al ervaring met mythTV

Dat diverse kanalen uit het UPC Digitaal standaard televisiepakket zichtbaar zijn via alle DVB-C ontvangers - en dus niet alleen de getoonde duurdere Loewe LCD-beeldschermen, - komt omdat UPC op dit moment enkele kanalen op het eigen netwerk ongecodeerd uitzendt. Elk apparaat dat de DVB-C techniek ondersteunt, of dit nu een los apparaat is of ingebouwd in een televisiescherm, kan deze zenders zonder smartcard en UPC mediabox ontvangen en op een televisie weergeven. Zo konden wij in de regio Rotterdam de ongecodeerde zenders ook ontvangen op een Nokia kabelontvanger en een TechniSat LCD-beeldscherm met ingebouwde DVB-C tuner.
meer: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=451
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #1 on: 10 February 2008, 17:49:57 »

Wat ik er over heb gelezen op "collega forum" degroeneknop.nl is dat deze "free-to-air" status dan weer wel en dan weer niet van toepassing is.
Dr is dus geen garantie dat je hiermee blijvend succesvolle opstelling hebt.
tetje
Newbie
*

« Reply #2 on: 21 August 2008, 10:55:39 »

Ik kan inmiddels bevestigen dat UPC sinds juli alle zenders die tot voor kort FTA waren inmiddels ook heeft ge-encrypt  Sad

Alleen Ned 1, 2, 3 en SBS6 (voor onduidelijke reden) zijn nog FTA te ontvangen. Ik las vorige maand dat de OPTA bezig is om de kabel markt open te gooien. Kan niet wachten tot ik over kan stappen naar ZIGGO. Daar kan ik tenminste zonder gebruik te maken van de STB digitale TV kijken via m'n HTPC :-)
Pages: [1]
  Print  

Jump to: