MythTV.nl
24 May 2022, 02:10:50 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: (Microsoft) Media Center IR keyboard, werkt het onder MythTV  (Read 6387 times)
HarryD
Administrator
Full Member

« on: 14 December 2007, 20:02:21 »

Hallo lui,

Ik vroeg me af of een mce IR keyboard ook werkt onder Linux/MythTV.
Ik denk daarbij niet alleen aan de alfanumerieke toetsen maar ook aan het muis stuurknuppeltje op het keyboard (wat wel enige oefening nodig heeft voor je hier mee over weg kunt Wink )
Iemand die hier een theoretisch antwoord op weet of iemand die het in de praktijk aan de praat heeft gekregen?
« Last Edit: 15 December 2007, 02:38:24 by HarryD » Logged
revival
Full Member

« Reply #1 on: 14 December 2007, 20:26:32 »

Het schijnt te kunnen, of gaat het hier over een ander keyboard?
Misschien dat je hier wat aan hebt?

http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/222741

Groet Arno
Michel
Administrator
Sr. Member

« Reply #2 on: 28 December 2007, 19:58:19 »

Als het goed is gebruikt dit toetsenbord de infrarood ontvanger zoals deze ook gebruikt wordt voor "alleen de MCE afstandsbediening".
In dat geval werkt in ieder geval de afstandsbediening (middels LIRC en de mce_usb2 module). Naar alle waarschijnlijkheid werkt het toetsenbord/muis gedeelte als zgn. USB-HID apparaat (USB Human Input Devices) en zou je pc die moeten herkennen zo gauw je die infrarood ontvanger werkend hebt gemaakt middels LIRC...

Ben benieuwd!

Michel.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: