MythTV.nl
28 September 2023, 03:18:18 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ook back-end side?  (Read 7196 times)
HarryD
Administrator
Full Member

« on: 5 July 2007, 20:06:47 »

Hoewel het concept van een MythTV front-end onder VMware al zeer interessant is, vraag ik me af of een Back-end ook mogelijk is.

Daarvoor moeten dus bv USB of FireWire tuners herkend worden in de emulatie laag (of moet ik Virtualisatie zeggen Wink ) .

Iemand hier ervaringen/successen mee geboekt.

Ben benieuwd naar reacties.
Michel
Administrator
Sr. Member

« Reply #1 on: 13 August 2007, 20:05:34 »

Ook hier geen ervaringen mee, maar VMware kan ik dromen.

Houdt er om te beginnen rekening mee dat VMware generieke apparaten ondersteund. Dus wel harddisks en cd-spelers en zo, maar geen (PCI) Video-capture kaarten zoals de Hauppauge WinTV series. Enige uitzondering hierop is dat de USB bus wel doorgelust wordt naar je gast operating system, maar dat is t/m VMware Workstation versie 5.x een USB-1.1 bus (!!). Pas vanaf versie 6 wordt USB-2.0 ondersteund. Dus als je daar dan weer een apparaat instopt (een USB video-capture kaart zou dus ook mogen!) dan zou je virtuele PC erbij moeten kunnen.

Enige vervelende is dat MythTV nog niet erg blij wordt USB video-capture kaarten, en dat daarmee deze optie ook onbruikbaar wordt, in ieder geval voor dit moment. Misschien dat hier later verbetering in komt?

Mijn advies voor experimentele opstellingen:
1) neem een oude bak voor de backend (1GHz is voldoende voor een PVR type capture kaart, anders 1,8GHz) en installeer die apart.
2) neem je goede bak voor de frontend testen middels een KnoppMyth CD of iets dergelijks; dan blijft je goede bak tenminste heel!

Michel.
Bastiaan
Newbie
*

« Reply #2 on: 19 November 2007, 14:30:21 »

Ik virtaliseer beide, dit omdat ik de cpu cycles beter kan gebruiken als er geen encoding plaats vind op de server. (heb de mythtv domU een hogere prio gegeven).

de clients virtualiseer ik om dezelfde redenen, kunnen op deze manier mooi meedoen in een distcc cluster.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: