Om een leuke interessante discussie en informatie uitwisseling op gang te brengen (en de bedoeling van dit subboard wat invulling te geven) de vraag hoeveel tuners je maximaal in/aan je MythTV install kunt hangen.
Bij bv 5 pci sloten en daarmee 2 dualtuners, zoals bv de Hauppauge PVR 500, zou je, wanneer je een snelle HD opstelling hebt (ik dank dan richting SATA raids ed. ) dus ongenuanceerd 10 tuners kunnen installeren. Maar is dit haalbaar? Verzuipt het systeem niet in de data streams? Ik heb systemen met 6 tuners gezien die goed werkten maar 10 is bijna 2x zoveel.
Nog een stapje verder zou kunnen zijn dat je in de PCI sloten (of beter nog PCI-express sloten) FireWire kaarten prikt en dan zou je theoretisch, als ik me niet vergis, dus 64 tuners per FW aansluiting kunnen gebruiken, en aangezien de meeste kaarten meerder FW aansluitingen hebben en je meerdere PCI(-express) sloten hebt zou je een meervoud van 64 (of max per aansluiting) kunnen gebruiken.
Stel in het verlengde van dit laatste dat je per FW kaart 10 tuners gebruikt en je hebt 5 aansluitingen (in 5 pci-e sloten) dan zou je zo'n beetje alle zenders die je leuk/interessant vind kunnen laten vastleggen.
Anyway, op zoek naar de grenzen, And boldly trying to go where no-one has gone before

Ben reuze benieuwd naar reacties en evt. ervaringen !!!