Omdat dit zo'n ideaal HTPC moederbordje lijkt te zijn....

Graag ervaringen, tips, trucks mbt het Asus A2M-VM HDMI moederbord of breder bezien de AMD (ati) 690G chipset die hieraan ten grondslag ligt.
Dat dacht ik ook, maar het leverde mij nog wel wat problemen op... ik heb geprobeerd om er Fedora 7 en Ubuntu op te installeren maar dat ging niet zonder problemen. Uiteindelijk CentOS 5 geprobeerd en dat was te installeren zonder allerlei boot opties.
De TV-out functie van de on-board grafische kaart kreeg ik niet aan de praat, ik kreeg steeds melding
NVP: Timed out waiting for free video buffers.
Er schijnen nu
nieuwe drivers te zijn, dus wie weet gaat dat nu wel. Ik heb indertijd een nVidia gebaseerd kaartje aangeschaft en installatie daarvan ging zonder problemen. Ik heb de laatste versie van de drivers nog niet geprobeerd.
Ik heb ook problemen gehad met de SB600 controller op het moederbord. Deze slikt het niet in de huidige CentOS kernel (waarschijnlijk ook de veroorzaker van de problemen bij andere *nix versies) dat er één SATA schijf inzit als de controller is ingesteld op IDE, simpelweg de controller op RAID zetten met slechts één SATA schijf er in verhielp het probleem.
Na het oplossen van deze problemen ben ik behoorlijk tevreden, alhoewel ik de HDMI uitgang (bijgelever op het extra bordje PCIe bordje) niet heb kunnen testen omdat ik nog een heel oude CRT TV heb en nog niet zo'n nieuwe flatscreen heb aangeschaft.
Ondanks de aanloop problemen ben ik zeer tevreden met dit moederbord. Wie weet kun je je voordeel doen met deze informatie. Meer informatie over mijn systeem vind je op mijn
user page in de engelse MythTV wiki.