MythTV.nl
17 October 2021, 09:08:56 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: nieuwe grabber tv_grab_nl_C testen/uitproberen  (Read 3764 times)
Lars
Full Member

« on: 13 September 2007, 00:13:01 »

Vanwege het niet meer functioneren van tv_grab_nl_py na een upgrade naar mythtv 0.20.2 heb ik besloten om te proberen zelf een grabber in elkaar te steken.
De grabber is in C geprogrammeerd en werkt met threads om zo enkele verbindingen naar tvgids.nl gelijktijdig open te zetten en de data van meerdere kanalen tegelijk te verwerken(
detailbeschrijvingen en genres worden ook meegenomen). Voor de httpverbinding heb ik libcurl gebruikt, het is dus essentieel dat dit geinstalleerd is voor gebruik van deze grabber.
Ik heb de richtlijnen van xmltv capabilities aangehouden en de default config wordt geschreven naar $HOME/tv_grab_nl_C.conf (zonder --config-file).
Vooralsnog is de geattachte binary voor  x86 computers gecompileerd.
Source file zal ik , nadat ik tevreden ben, binnenkort posten.

Als iemand interesse heeft en hem wil uittesten hoor ik graag de bevindingen.

Zelf heb ik hem getest onder een dual core 2, 2gb geheugen , fedora 7 en mythtv 0.20.2 .

Lars.
cactus
Newbie
*

« Reply #1 on: 16 September 2007, 12:20:15 »

Vanwege het niet meer functioneren van tv_grab_nl_py na een upgrade naar mythtv 0.20.2 heb ik besloten om te proberen zelf een grabber in elkaar te steken.
Ik heb je nieuwe grabber nog niet geprobeerd, maar ik had hetzelfde probleem met de tv_grab_nl_py grabber. Dit ligt echter niet aan tv_grab_nl_py maar aan de nieuwe xmltv grabbers die worden ge´nstalleerd met deze nieuwe release. Het opnieuw aanmaken van de symbolic link zoals beschreven in de installatie instructie van tv_grab_nl_py lostte het probleem bij mij op. Misschien dat dit ook voor jou en anderen werkt.
Lars
Full Member

« Reply #2 on: 16 September 2007, 13:55:10 »

Ik heb me niet meer echt verdiept in het probleem van tv_grab_nl_py, omdat ik zelf een grabber ben gaan maken( toch bedankt voor de info).

Hoe meer keus hoe meer vreugd, denk ik maar.

Inmiddels heb ik een nieuwe versie i.v.m. wat schoonheidsfoutjes.

Is te halen van http://home.tiscali.nl/lteunissen/tv_grab_nl_C/ waar ook wat info over de grabber staat inmiddels.

Lars.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: