MythTV.nl
28 September 2023, 04:21:03 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Poll
Question: Ik gebruik als HTPC oplossing/alternatief .....
MythTV - 13 (59.1%)
Windows Media Center - 4 (18.2%)
Settopbox provider met recording - 0 (0%)
anders, namelijk ..... - 2 (9.1%)
(of) combinatie van systemen, namelijk - 3 (13.6%)
Total Voters: 22

Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Poll stand van zaken MythTV/HTPC gebruik MythTV.nl leden thuis  (Read 19681 times)
henk
Newbie
*

« Reply #15 on: 10 December 2012, 12:25:41 »

Met een server ad425pv3 moederboard en een 2 tB hdd draait de mythbackend. Tevens op de pci slot een extender met 2 dvb c kaarten. Suse 12.1 met een nieuw gecompileerde kernel. Draait momenteel goed. Via de server draait mythweb & ushare & minidlna via de xbox en de ps3 en samsung tv en de sumsung mobieltjes via wifi. Opnames alleen in normale video format.
Deze mappen staan geshared via mythopnames & muziek & downloads.
Via een extra computer amd 4 X en ati radeon hd 4300, suse 12.1 met eigen gecompileerde kernel een aparte dvbc pci kaart voor de mythfrontend en lirc control. Voor afspelen van opnames en kijken hd tv.
Alleen nog geen ati ondersteuning door mythtv gaat vervangen worden door een nvidea hd 610.
Je vindt elke keer verbeteringen in de hardware.
Software graag te zien in mythtv instellingen integratie welke in ushare en minidlna aanwezig zijn.
Mythtv geeft namelijk een mooi overzicht met beschrijving.
De menu's zijn alleen nog doelloos geordend. Net of je soms nog in windows rondzwerft.
Nu zijn er mogelijkheden die naar eigen zin te veranderen een mooie uitdaging en hobby.
Mythtv is een hobby voor gelijk gebruik ben je nooit tevreden er zijn zoveel mogelijkheden.

jeroen94704
Newbie
*

« Reply #16 on: 13 December 2012, 08:53:40 »

@revival: welk DVB C kaartje gebruik jij?

Ik weet niet wat Revival gebruikt, maar ik heb de HDHomerun van SilliconDust onder Linux aan de praat gegregen. Wel met TVHeadend, dus geen idee wat Myth hiermee doet.
revival
Full Member

« Reply #17 on: 13 December 2012, 11:33:48 »

@ a.appel Ik gebruik op dit moment alleen nog maar de Knc-One, deze werkt prima hij deed het ook perfect met de Alphacrypt module met Ziggo.
Ik had ook een oude 2e hands Siemens DVB-C kaart maar die is door mijn eigen schuld gehemeld, deze was zo lang dat ik hem iets moest buigen
om tussen de kabels op het moederbord te krijgen.

Hier kun je nog wat informatie vinden http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_PCI_Cards
Let wel op soms zijn er verschillende versies van een kaart waarbij de laatste versie(nog) niet wordt ondersteund.
henk
Newbie
*

« Reply #18 on: 13 December 2012, 12:55:22 »

Zie link voor alle media mogelijkheden.
http://www.dvbshop24.net/index.php.
De TechnoTrend Budget C-1501 OEM BULK werken prima op ziggo.

Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: