MythTV.nl
8 December 2022, 18:29:52 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Suggesties.... bring em on ! :)  (Read 14910 times)
WebMaster
Administrator
Newbie

« on: 1 July 2007, 13:25:43 »

Zie topic  Wink
fuecy
Jr. Member
**

« Reply #1 on: 18 July 2007, 22:29:26 »

miss is het leuk om bij je profiel je mythtv configuratie in te kunnen vullen zodat andere mensen wat gerichter vragen kunnen stellen.

mythtvbackend @ gentoo -> amd64 X2 4200+ dual core, 4Gb ram, raid5
mythtvfrontend @ miniMyth-> via epia m10000,1Gb ram,CF,beamer
fuecy
Jr. Member
**

« Reply #2 on: 18 July 2007, 22:33:27 »

ow en misschien is het ook een goed idee om een topic te openen voor mini myth (http://linpvr.org/). Ik vindt het een hele fijne distro als myth client

fuecy
Jr. Member
**

« Reply #3 on: 18 July 2007, 22:35:16 »

ow en misschien is het ook een goed idee om een topic te openen voor mini myth (http://linpvr.org/). Ik vindt het een hele fijne distro als myth client

volgens mij heb ik iets gemist, staat er al

HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #4 on: 19 July 2007, 00:14:19 »

miss is het leuk om bij je profiel je mythtv configuratie in te kunnen vullen zodat andere mensen wat gerichter vragen kunnen stellen.

Hi fuecy,

Dit kun je al doen via je profiel instellingen.
Je vindt ze door eerst in het keuzemenu boven in je scherm op profile te klikken, en dan in het optie menu aan de linkerzijde
Modify Profile->Forum Profile Information
te kiezen.

Had je misschien inmiddels ook al gevonden maar bij deze de uitleg.
Misschien wat uitvoerig maar dat komt misschien omdat het forum verder nog niet veel aan schrijfwaar opeist (alhoewel..... de users mogen nu zo langzamerhand toch wel in grote getalan zich gaan aanmelden.... al was het alleen al om de Hauppauge PR350 in de verloting te kunnen doen...waarvoor voor eind van de maand 350 users op het forum nodig zijn .... dus iedereen overal flink reclame maken voor het forum Wink )
fuecy
Jr. Member
**

« Reply #5 on: 20 July 2007, 12:15:33 »

Ja dat had ik al gevonden. Maar ik bedoel meer zoals ze dat bij tweakers gedaan hebben op het gebied van hardware.
Dus iets van:
Ervaring met distro:......
Ervaring met tv kaarten:......
Ervaring met mythtv plugins:......
Ervaring met XML_TV:.....
eventueel andere mythtv gerelateerde hard en software.

WebMaster
Administrator
Newbie

« Reply #6 on: 21 July 2007, 20:59:37 »

Ja dat had ik al gevonden. Maar ik bedoel meer zoals ze dat bij tweakers gedaan hebben op het gebied van hardware.
Dus iets van:
Ervaring met distro:......
Ervaring met tv kaarten:......
Ervaring met mythtv plugins:......
Ervaring met XML_TV:.....
eventueel andere mythtv gerelateerde hard en software.

Beste fuency,

Iets dergelijks is ook zeker de bedoeling en nog veel meer.
Eea is oa afhankelijk van het aantal users dat zich in het begin aanmeld.
Er is bv zicht op een complete MythTV install specifiek voor de Nederlandse situatie. Voor dit laatste kan nog niet al te veel informatie worden vrijgegeven omdat eea nog met betrokken partijen afgehandeld moet worden. Van belang is in ieder geval dat het enthousiasme van een Nederlandse community via MythTV.nl moet blijken en van daaruit is er weer een heleboel meer mogelijk....

DUS...
Flink reclame maken en mensen op het nieuwe initiatief opmerkzaam maken Wink

Succes !
Michel
Administrator
Sr. Member

« Reply #7 on: 13 August 2007, 19:27:54 »

Een "aanbevolen hardware" gedeelte zou voor beginnende MythTV gebruikers zeer waardevol kunnen zijn.

Naar mijn mening zijn er genoeg kant-en-klare distributies die Linux+MythTV aanbieden,
maar kant-en-klare Linux+MythTV hardware vind je niet bij de computerboer om de hoek.

Daarom zou een overzicht van welke hardware juist wel (maar ook juist niet!!) aanbevolen wordt zeer bruikbaar kunnen zijn.

Voorbeeldje:
Vraag: Ik wil mijn TV aansluiten op de TV uitgang (S-Video, Composiet) van de computer. Welk merk kaart raadt je mij aan?
Antwoord: Vooral geen ATI (AMD) kaart, omdat de driver eigenlijk niet geschikt is voor video weergave via TV-uit.
Wel aan te bevelen is een NVidia/GeForce kaart, omdat de door de leverancier aangeboden driver goede resultaten geeft, en relatief gemakkelijk te installeren is.

Is er op mythtv.nl ook een wiki beschikbaar? Dan zouden wij daar e.e.a. kunnen documenteren. Mijn voorkeur gaat uit naar MediaWiki, omdat dit dan gelijk is aan de wiki op mythtv.org, en daarmee conversie van engelstalige documentatie van mythtv.org vergemakkelijkt... (Te beginnen bij de "Netherlands" pagina)

Michel.
Cedric
Newbie
*

« Reply #8 on: 18 January 2010, 18:28:12 »

Bovenin de pagina van het forum staan nog wat engelse teksten. Het lijkt me wel aardig om dat eens te vertalen:

Hello Cedric       18 January 2010, 18:27:02  *
Show unread posts since last visit.
Show new replies to your posts.
Total time logged in: 14 minutes.

Groetjes,
Cedric
Michel
Administrator
Sr. Member

« Reply #9 on: 19 January 2010, 20:13:44 »

Komt omdat de software van dit forum bestaat uit "SMF" (Simple Machines Forum) in combinatie met "TP" (Tiny Portal). Van de laatste is lange tijd geen goede vertaling beschikbaar geweest; ik zal hier een keer naar kijken om het laatste engels uit mythtv.nl te verbannen :-D

Michel.
Fopper
Newbie
*

« Reply #10 on: 7 April 2011, 11:34:45 »

Ik lees de rss feed uit van dit forum en het valt me op dat de afgelopen tijd er een hoop spam op voor komt, is er een goede manier om dat tegen te gaan?
BVD
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #11 on: 15 April 2011, 22:45:48 »

Ik lees de rss feed uit van dit forum en het valt me op dat de afgelopen tijd er een hoop spam op voor komt, is er een goede manier om dat tegen te gaan?
BVD

Om eea beter tegen te gaan moet forum geupdate, en dat heeft wat voeten in de aarde en zal als planning lukt voor zomervakantie gebeuren.
Michel is bezig met een plan hoe eea op te zetten omdat ook server gemigreerd wordt en tiny portal losgeweekt gaat worden.
WendyB
Newbie
*

« Reply #12 on: 3 December 2012, 23:21:44 »

Als ik in mijn profiel het onderschrift wil aanpassen worden alle letters automatisch verwijderd zodra ik ga typen.
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #13 on: 9 December 2012, 19:05:47 »

Als ik in mijn profiel het onderschrift wil aanpassen worden alle letters automatisch verwijderd zodra ik ga typen.

Om te beginnen, je doet niets verkeerd!
Er is op grond van spamming en andersoortige onwenselijkheden het eea aangepast op de server instellingen zodat standaard geen eigen avatar meer ge-upload kan worden en geen signatuur meer geplaatst kan worden.
Indien nodig of (dwingend) wenselijk kan dit handmatig door forumbeheerder alsnog handmatig ingesteld worden met wat "kunst&knutselwerk".
Voor signatuur geldt eigenlijk min of meer het zelfde. De beargumentering dat signatuur van gebruiker bij posten van evt. problemen, of geboekte resultaten sneller inzicht geven in systeem config. ed. ter vergelijk is ook relatief daar wanneer gebruiker zijn systeem wijzigt en daarmee zijn signatuur dat alle "oude" postings ook de nieuwe signatuur krijgen hetgeen weer verwarring kan scheppen. Voor wat betreft dit laatste is het altijd wenselijk dat gebruikers in hun posting vermelden wat hun systeem configuratie is wanneer zij problemen melden (daar schort het helaas nog wel eens aan).
Misschien dat er met de afscherming van onwenselijkheden een tikkeltje is afgedongen op het "opleuken" van het geheel maar uiteindelijk is de inhoud van de postings het meest van belang.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: