MythTV.nl
28 September 2023, 04:09:51 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: tweekanaal recording, kanaal kiezen  (Read 9636 times)
longuser
Newbie
*

« on: 8 November 2012, 14:54:42 »

hallo,
mijn eerste vraag stel ik ondanks dat ik met knoppmyth werk hier in de algemene mythtv sectie, omdat verderop iedereen dood lijkt te zijn ;-)

de vraag:
omdat ik satellietontvangst op mijn mythbox heb, kan ik o.a. het duits/franse kanaal Arte ontvangen.
de zender zendt op een audiokanaal franse, op het andere duitse audio uit.
ik maak nog wel eens een iso-file (' optical disk' , ' save file' en verder) op de mythbox, om te branden.
bij de ' processing ' die tot de iso-file leidt (schrijf ik later naar een dvd) wordt het videokanaal gecombineerd met een (!) audiokanaal.
in het verleden (aantal maanden terug) leidde dit steeds (?) tot een uit de iso gebrande dvd, die op een standalone dvd-speler afspeelde als video met duits toonkanaal.
sinds enige maanden merk ik dat het franse kanaal wordt ingevoegd (ipv. het duitse), waardoor ik een dvd krijg die ik alleen met een frans woordenboek op schoot kan bekijken ;-)
het blijkt zo te zijn dat de recording zelf op de mythbox WEL beide geluidskanalen bevat, als ik de recording daar bekijk wordt in eerste instantie met ' frans ' gestart maar kan ik het geluidskanaal mbv. een dropdownmenu omzetten naar ' duits '.
op de standalone dus (en ook in de iso zelf, als ik die op de mythbox mbv. vlc afspeel) kan ik geen kanaal kiezen en krijg dus de franse audio.
omdat het me in het verleden wel lukte, is mijn idee dat mogelijk de zender (Arte dus) iets gewijzigd heeft.

ik ben dus op zoek naar een truuk om het programma (mythreplex?) dat bij het maken van de iso-file het videokanaal met het audiokanaal samenvoegt een ANDERE keus te laten maken (duits in plaats van frans).

kan iemand mij een werkende aanwijzing geven?
(n.b. zoeken in faq's en dergelijke van mythtv leverde niks op, de knoppmyth site zelf is al een poos op een nieuwe versie (andere naam e.d.) overgestapt en daar vind ik ook niks wat me helpt).

jullie dus maar :-)
longuser
Newbie
*

« Reply #1 on: 3 December 2012, 17:33:22 »

jullie dus maar :-)
mooi dat er in (bijna) een maand 36 lezers zijn...
nu nog een antwoord.
zoooooooooooo buitenissig is de vraag toch niet?

wanneer ik in mijn menus e.e.a. heb aangeklikt om de iso file te maken, en dan uiteindelijk de laatste button druk,
moeten er toch een aantal regels programma uitgevoerd worden, waar ook ergens in staat welk toonspoor moet worden genomen.
IK kan die programma regels niet vinden dus.
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #2 on: 3 December 2012, 20:29:15 »

Hi Longuser,

Dr wordt inderdaad meer geleeched dan gepost, en gezien de complexiteit zijn de vooruitzichten op beantwoording spannend.

Wat ik wil doen om misschien eea een impuls te geven is via nieuwsbrief functie van forumsoftware de bestaande leden uit te nodigen naar je probleem te kijken en om een kleine poll te houden.

Laten we eens gespannen afwachten wat dat teweeg brengt Wink.

wfsatforums
Newbie
*

« Reply #3 on: 3 December 2012, 21:27:21 »

Hallo

Ik denk dat je vrij weinig reacties krijg omdat vrij weinig mensen de edit en brand opties van mythtv kennen en gebruiken.
Ik brand niet vaak een opnamen op DVD maar als ik dit doe, doe ik dat met andere edit tools.
Bijvoorbeeld tspe van bitstreamtools en daarna convertxtoDVD van vso.

Audio kanalen kiezen via die route is geen probleem.

Wim
longuser
Newbie
*

« Reply #4 on: 4 December 2012, 10:09:28 »

Ik denk dat je vrij weinig reacties krijg omdat vrij weinig mensen de edit en brand opties van mythtv kennen en gebruiken.
<bevreemding> gek, ik maak veelal dvd's van programmas die ik later nog eens wil zien (om alles op hd te bewaren ontbreekt de ruimte).</bevreemding>
(alles enkel voor prive-gebruik)
doe ik dat met andere edit tools.
Bijvoorbeeld tspe van bitstreamtools en daarna convertxtoDVD van vso.

Audio kanalen kiezen via die route is geen probleem.
als ik goed kijk zijn dat windows tools, mijn systeem werkt onder linux (knoppix)
de opnamen op mijn harddisk hebben weliswaar de uitgang *.mpg, maar ze schijnen een speciaal type mpg te zijn dat door editing programmas niet geaccepteerd wordt.
vlc speelt de mpg's WEL af, maar ik weet niet hoe ik daarmee bruikbare output kan genereren.

mijn voorkeur (en de vraag) gaat dus eerder uit naar een tweak van de standaard settings van het deel dat het iso-maken verzorgt
Pages: [1]
  Print  

Jump to: