MythTV.nl
7 December 2023, 15:38:12 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: mythtv DVB TVhome  (Read 3375 times)
h2tp
Newbie
*

« on: 28 July 2007, 22:19:40 »

Hoi mensen,
Eindelijk weer een Nederlandse Website voor Mythtv. Super.

Ik heb zin's een maand last met mijn Box. Opeens zijn de Nederlandse zenders verdwenen bij een scan op mijn twinhan DVB kaart (Zwolle regio 9003). Het heeft 1,5 jaar prima gewerkt maar nu kan ik ze niet meer vinden bij een scan met DVB apps. Alle andere zenders kan ik wel vinden maar de belangrijkste 10 (ned 1 t/m tien) zijn weg. Ze behoren op 610 en 618 te zitten maar daar is niks te vinden.
Iemand die DVB wel aan de gang heeft met tvhome? zo ja kan je dan de channels.conf eens posten hier?
Al vast bedankt,
H2tp
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #1 on: 30 July 2007, 16:40:26 »

Voor Microsoft Media Center, waarmee DVB officieel niet kan door net ondersteunen van CAM (lees encrypted channels ), is met een hack/truck de Digital Everywhere Floppy DTV te gebruiken.. (zowel -T, -C als -S versie).

Wellicht werkt dit ook onder MythTV/ Linux....  of kan je eenvoudiger en goedkopere Hauppauge kaarten gebruiken.

Van belang is in ieder geval dat je naast driver ondersteuning voor de tunerkaart ook ondersteuning voor de CAM hebt ivm de chanel encryptie!

oja...
Eindelijk weer een Nederlandse Website voor Mythtv. Super.

Jammer alleen dat we eind juli de doelstelling van 350 users niet lijken te halen.... en de verloting van PVR350 in het water drijgt te vallen... hopen dat er ineens nog heel veel users registreren of de termijn van doelstelling (en verloting) een maandje opschuiven?! Wink
« Last Edit: 30 July 2007, 16:43:57 by HarryD » Logged
Pages: [1]
  Print  

Jump to: