MythTV.nl
26 May 2019, 02:21:10 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verzoek voor channels.conf voor Ziggo Zuid (of scanning advies)  (Read 5212 times)
p-we
Newbie
*

« on: 8 July 2010, 09:53:22 »

Beste MythTV maatjes,

Ik ben net geregistered bij dit site. Ziet er hulpzaam uit.

Ik gebruik MythTV sinds 0.20 samen met OpenSuse met succes. (nu op OpenSuse 11.3 RC2 + MythTV 0.23 fixes - 26260 + mc2xml voor EPG data) Echter tot nu toe was dat met 4x Hauppauge PVR-150. Sinds enkele weken geleden ben ik bezig naar de overstap naar DTV met Ziggo. Ik heb 3x Technotrend C-1501 aangeschaft en deze werken met nieuwste firmware e.d. Probleem is dat alle informatie over Ziggo DVB-C en Linux is 6 maanden oud. Toen, lijkt het, dat met DVB-apps of w_scan, kon je gewoon de boel scannen, channels.conf maken, klaar. Dat lijkt nu niet meer te werken. Scans leveren niets of onzinnige dingen op. Blijkbaar is Network nummer (1111) nodig hiervoor en dit is nergens in vullen bij (dvb)scan of w_scan. Mogelijk dat scan mogelijkheden verschillen per DVB-C kaart? In Brabant is dat: 356mHz 1111

Vraag:
1) Heeft iemand een actuele werkzame Ziggo channels.conf die werkzaam is in MythTV?
2) Is er ander alternatief om toch scanproces te laten slagen?

Met veel dank,
Wessel
revival
Full Member

« Reply #1 on: 15 July 2010, 09:09:10 »

Hey Wessel

Welkom op het Forum
Sorry voor de late reactie, ik had al een tijdje hier niet meer rondgekeken.
Ik heb hier voor jouw een channels.conf toegevoegd , gisteren gemaakt.
Misschien kun je beter eerst de kanalen die je toch niet wil of kan gebruiken eruit slopen.
Het was wel even zoeken hoe dat moest want dat had ik al lang niet meer gemaakt.
Deze is van het 1111 gebied van Ziggo (ik woon in noord-limburg.

Helaas ben je er met alleen een channels.conf niet je moet later nog enkele dingen aanpassen.
maar dit probeer ik je wel uit te leggen als je de channels.conf hebt geimporteerd.
Kun je een beetje overweg met mysql of beter nog phpmyadmin (maak je het mij nog makkelijker om uit te leggen).

Alvast succes

Groet Arno

p-we
Newbie
*

« Reply #2 on: 20 August 2010, 11:33:23 »

Hi Arno,

Bedankt alsnog. Ik keek ongeveer een week en heb later niet meer gekeken.

Wat leuk is misschien ook voor anderen is dat ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem met mythtv. IK heb (beetje stout) iemand PM'd met mijn dilemna en ik was gestuurd naar een patch voor mythtv 0.23 wat maakt een service scan mogelijk, i.e. scannen met Service nummer. Hiermee kan mythtv gewoon zelf alles van Ziggo binnen krijgen. Dit functionaliteit is bestemd voor 0.24 fixes branch dus straks is het struktureel opgelost. Hier is de link:

http://svn.mythtv.org/trac/ticket/7486

DE 2e patch werkt perfect. Je kunt de Service Nummer invullen bij Bronnen in mythtv-setup en daarna werkt de channelsscan perfect.

Nu een andere probleem. Ik krijg de loopback adaptor niet functioneel bij sasc-ng nu in meerdere distros (Kubuntu 9.04, 9.10, 10.04, OpenSuse 11.2, 11.3). Loopbackadaptor wordt aangemaakt, ziet er normaal uit in mythtv maar geeft steeds errors. Zit er nu erg dichtbij nu. Newcs met smargo lijkt er helemaal klaar voor, alleen de loopback nog.

Ideeen? Werkt sasc-ng alleen met 32 bit?

Wessel
Pages: [1]
  Print  

Jump to: