MythTV.nl
26 June 2019, 19:14:58 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: PCI(E) Tuner met CI+  (Read 9169 times)
dyran
Newbie
*

« on: 29 November 2009, 13:30:59 »

Hey,

Ik heb al een tijdje een Mythtv mediacenter draaien.
Echter was deze op het analoge signal gekoppeld.

Nu ben ik bezig om te orienteren op het Digitale/HDTV.

Mijn kabelprovider is Ziggo, ik had begrepen dat momenteel alleen de CI+ modules werken of gaan werken.

- Zijn er al PC Tuners die CI+ ondersteunen?
- Waar te verkrijgen?
- Hebben jullie dit werkend?

Alvast bedankt Cheesy

revival
Full Member

« Reply #1 on: 29 November 2009, 19:39:47 »

Helaas de CI+ modules werken (nog) niet met dvb-c kaarten voor in de computer.

Hier kun je een interview zien van HardwareInfo met een woordvoerder van Ziggo.
Het is wel al van een tijdje geleden maar in het tweede deel van het filmpje komt
Ci+ voor oa htpc aan bod.
http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmGTZMRkaA/Ziggo_TV_special_CI_en_Interactieve_TV/

Groet Arno
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #2 on: 29 November 2009, 19:42:16 »

PC Tuners met CI+ ondersteuning gaat geloof ik problematisch worden maar mogelijk dat gewone CI ondersteuning voldoende zal blijken voor toekomstig gebruik, maar hier bestaat nogal wat onduidelijkheid over.

Op dit moment blijken CI TV's en Tuners met CI (alphacryp) nog gewoon te werken, en worden enkel TV's met CI+ adaptor waarin een CI Cam wordt gestoken door de CI+ methode uitgeschakeld.

Op "zuster forum" degroeneknop.nl wordt melding gemaakt van werkende Anysee tuner E30TC plus welke momenteel enkel nog als externe USB tuner beschikbaar is maar welke ook een interne variant gaat krijgen welke voeding uit PCI slot haalt en data via USB transporteerd.
Misschien is dat een optie is voor gebruik onder Linux (er wordt op dgk gemeld dat dit zou werken). De Anysee tuner heeft een softcam en er wordt naar gehint dat deze tzt aan te passen is op firmware niveau zodat mogelijkceen tegen actie op CI+ uitschakeling genomen zou kunnen worden genomen (als dat uberhaupt aan de orde zou zijn).
Pages: [1]
  Print  

Jump to: