MythTV.nl
7 December 2023, 14:36:47 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: MythTV en CableStar 2 HD + CAM  (Read 4109 times)
dlouwers
Newbie
*

« on: 14 November 2009, 12:48:37 »

Hoi,

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van Myth TV. Heb net met veel passen en meten een systeem met RAID 0 geďnstalleerd met MythBuntu 9.10. Hierin zit een CableStar 2 HD kaart (DVB-C) met een bridge kaartje voor een CI. Hierin een Alphacrypt met mijn Casema. Na wat zoekwerk heb ik de source voor s2-liplianin gedownload, en na wat aanpassingen in de config kunnen bouwen en installeren. Nu wordt de kaart netjes gezien door myth-setup. Máár nu beint de ellende:
- als ik vanuit de backend setup scan krijg ik een paar vage kanelen zonder naam. Dit leek niet de weg dus naar de command line.
- als ik scan met gebruik van een config file met "C 372000000 6875000 NONE QAM64" met opties -n en -5 dan krijg ik  alle kanalen binnen plus nog een paar onzinnige
- als ik daarna het Ziggo TV kanaal bekijk gaat alles goed
- als ik nu mijn Alphacrypt plaats stort alles in: beels bestaat uit blokjes, klapt er vaak uit met verschillende foutmeldingen, vooral bij kanaal wisselen
Ik heb deze kaart nu juist gekocht omdat ik begrepen had dat het zou werken onder MythTV. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen of wat er waarschijnlijk mis gaat?

Groet,

Dirk Louwers
dlouwers
Newbie
*

« Reply #1 on: 14 November 2009, 13:14:45 »

Status update:

dmesg geeft mij:

[58555.095227] dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully
[58588.448136] mantis stop feed and dma
[58588.904583] mantis start feed & dma
[58589.105489] mantis stop feed and dma

Dat start/stop volgt elkaar vrij rap op, lijkt mij niet helemaal goed. Myth klapt er ook uit met boodschap "Kan videokanaal niet herstarten".
revival
Full Member

« Reply #2 on: 15 November 2009, 10:29:20 »

Heel misschien ligt het aan de instellingen van je alphacrypt kaart.

Ik zit dan niet in het casemagebied(@home) maar ik had ook problemen met een alphacrypt.

De instellingen heb ik kunnen veranderen door de Alphacrypt in een tv met ci-slot te steken.
(Het maakt hierbij niet uit of de tv een DVB-T of DVB-C tuner heeft.)
en via de setup van de tv de volgende regel te veranderen:
force reading original PMT: off
Je hebt de keuze off, on, of auto volgens mij heb ik hem op off staan, maar het kan zijn dat het bij Casema anders is.

Als je zelf geen tv met ci slot hebt zul je iemand moeten zoeken die dit wel heeft, en de handleiding van de tv even moeten lezen hoe dit aan te passen.

Laat het even weten of het gelukt is.

dlouwers
Newbie
*

« Reply #3 on: 16 November 2009, 09:31:24 »

Hmm,

Bedankt voor de tip. Had jij ook dat het beeld van onversleutelde kanalen vreemd ging doen?

Ik heb inderdaad geen ander apparaat waar een alphacrypt in kan. Bij deze dus een oproep: iemand in het 030 gebied (en Ziggo/Casema) met een apparaat waar ik mijn Alphacrypt CAM in kan testen en de instellingen op kan wijzigen?

Bij voorbaat dank,

Dirk Louwers
revival
Full Member

« Reply #4 on: 16 November 2009, 23:34:48 »

Hoi Dirk

Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat de zenders artefacten hadden(blokjes en rare geluidjes).
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd met
force reading original PMT: on

En nu duurde het heel lang voor hij overschakeld naar een andere zender(ik heb maar een paar zenders geprobeerd).
Met de parameter op 'off'werkt de Alphacrypt beduidend beter.

Nogmaals ik zit in het @home gebied van Ziggo en heb andere DVB-C tuners, dus zeker is het niet dat het bij jou daar aan ligt maar is het proberen waard.

om de instellingen te veranderen heb je niet perse een tv met dvb-c tuner nodig, iedere tv met ci-cam slot zou moeten werken.

Succes Arno

Pages: [1]
  Print  

Jump to: