MythTV.nl
26 June 2019, 19:09:34 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Upgrade naar digitale TV!?  (Read 3806 times)
Woody
Newbie
*

« on: 3 September 2009, 22:33:38 »

Heb een jaar of twee vrij probleemloos MythDora draaien met een Hauppage analoge kaart op de kabel. Ben van plan om upgrade te doen naar digitale tunerkaart, maar zit te twijfelen tussen kabel van Ziggo of KPN Digitenne. Ook wil ik twee kanalen tegelijk kunnen kijken/opnemen, dus zoek een dual tuner oplossing.

Hieronder mijn gedachten. Maar voor ik de hardware bestellen ga, zit ik nog met enkele vragen. Hoop dat jullie kunnen helpen met eigen hardware ervaringen.

Kabel biedt meer kanalen en betere kwaliteit: grotere bandbreedte en enkele kanalen in HDTV. Maar werkt HDTV ook goed met hardware combi van bijvoorbeeld KNC ONE DVB-C/Cineview CI module/Alphacrypt CAM? Of blijft kijken beperkt tot gewone digitale uitzendingen?
Andere vraag is of er ook DVB-C dual tuner kaarten zijn (die werken). En heb je voor twee DVB-C kaarten ook twee CI/CAM combi nodig of kan je die delen?

KPN Digitenne is goedkoper in hardware en abonnement. Denk aan een TechnoTrend TT Budget T-1500 met CI module en CONAX CAM. Iemand ervaring met DVB-T dual tuner kaarten met CI aansluiting? En heb je bij twee losse DVB-T kaarten ook twee CI/CAM combi's nodig?

revival
Full Member

« Reply #1 on: 4 September 2009, 13:06:18 »

Hallo Woody

Ik heb twee digitale ontvangers in mijn systeem waaronder 1 knc-one.
Deze werken naar volle tevredenheid, alleen het instellen van de zenders was wat omslachtig.
Mijn kabelaanbieder is Ziggo en helaas stappen ze langzaam over van irdeto codering naar CI+,
waardoor de Alphacrypt op termijn niet meer zal werken.
Of hier voor een oplossing komt is nog maar de vraag(de tv's met dvb-t cam aansluiting die
gecertificeerd zijn voor CI+ kunnen nu al niet meer met Alphacrypt gebruikt worden).

Mijn dvb-c kaarten kunnen wel hd(Nederland 1,2,3 en eurosport-hd ontvangen maar het loopt
niet erg soepel.
Waarschijnlijk is dit op te lossen als je vdpau toepast met een geschikte grafische kaart,
hierbij wordt de video decodering overgelaten aan de processor van de grafische kaart en ontziet de
processor van je moederbord, let op hiermee word niet bedoelt het decoderen van het Ziggo signaal,
je hebt dus evengoed de alphacrypt nodig.
Hier is een betere uitleg te vinden http://lcardinaals.wordpress.com/2009/07/12/ubuntu-smplayer-en-vdpau/
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
 Ik wacht tot Mythtv 0.22 waar het al in verwerkt schijnt te zijn.

Dus het kan wel, alleen is de vraag of het over een tijdje nog werkt met Ziggo.

Met dvb-t heb ik helaas nog geen ervaring.

Revival
Woody
Newbie
*

« Reply #2 on: 4 September 2009, 20:17:48 »

Hallo Revivial,

THX! Dat is informatie die mij verder helpt. Heb zelf ook te maken met Ziggo (Utrecht). Nuttige HDTV info! HDTV is voor mij een reden om te kiezen voor de kabel, maar dus zeker niet probleemloos.

Als ik het goed begrijp gebruik jij twee Alphacrypt modules, om beeld uit de de twee losse DVB-C kaarten te krijgen (kijkend naar jouw configuratie). Ben een beetje huiverig om honderden euro's uit te geven aan twee Alphacrypt modules en twee DVB-C kaarten met het risico dat deze binnen een jaar  tijd niet meer bruikbaar en dus waardeloos zijn. Maar aan de andere kant: dat hoort bij een beetje pioneren  Smiley

Krijg toch de lichte voorkeur om eerst maar eens met DVB-T en KPN aan de slag te gaan. Nog iemand met ervaringen op dit vlak: beeldkwaliteit, dual tuners??

Woody
revival
Full Member

« Reply #3 on: 4 September 2009, 21:31:10 »

Hier kun je nog wat info over dvb-t(digitenne) vinden.
http://wiki.mythtv.nl/index.php/DVB-T_/_Digitenne
Pages: [1]
  Print  

Jump to: