MythTV.nl
4 December 2020, 02:08:31 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Linux noob die gebruik wil maken van tv_grab_nl_upc zoekt hulp  (Read 3813 times)
Apple740
Newbie
*

« on: 7 June 2009, 23:57:50 »

In mijn speurtocht naar een EPG op mijn Dreambox receiver
ben ik gestuit op tv_grab_nl_upc ( http://www.caliban.org/ruby/xmltv_upc.shtml#download ). Hiermee
zou ik gegevens van de UPCLive website kunnen halen die ik uiteindelijk als een xmltv.gz
file aan mijn Dreambox wil voeren (op de Dreambox draait een plugin die xmltv.gz files aankan).

Om de grabber werkend te krijgen is Linux vereist, dus heb Linux
op een partitie geinstalleerd en ben als volledige Linux noob (heb nog
nooit met Linux gewerkt) eens aan de slag gegaan om te kijken
hoe ver ik zou kunnen komen in een dag. Nou, dat valt tegen dus.  Grin Omgaan
met Linux vereist gewoon studie en veel tijd.

In bovenstaande link ben ik gekomen tot "Maak nu een configuratiefile aan met daarin alle zenders waarvoor je programmainformatie wilt ophalen. De snelste manier op dit te realiseren is door het programma te starten met de --configure optie.", alvorens compleet vast te lopen.

Nou is mijn vraag: hoe start je het programma nou precies met die zogenaamde "--configure" optie?
Dit zegt me als pure Windows gebruiker dus helemaal niets.

En ook misschien niet onbelangrijk: is de installatie van MythTV een vereiste om met de
grabber aan de slag te kunnen? Installatie valt namelijk niet mee (en ik heb verder geen enkel plan om MythTV te gebruiken, ik wil de grabber dus puur gebruiken voor m'n Dreambox)
sjoerd
Newbie
*

« Reply #1 on: 12 June 2009, 10:05:46 »

En hoe ga je de gegevens van je Linux partitie halen en op je Dreambox zetten?

Ik neem aan dat je via het grafisch interface op je Linux zit? Afhankelijk van welk interface kun je parameters aan een applicatie meegeven. De meer ervaren Linux gebruikers geven de voorkeur aan het gebruik van de shell of commandline. Daarbij tik je de opdrachten in en kun je meteen parameters meegeven. Bijvoorbeeld: ./tv_grab_nl_upc --configure waarna er van alles gaat gebeuren: vragen die je moet beantwoorden, enz.

Ik raad je echter aan om naar een andere oplossing te zoeken, want als je geen ervaring met Linux hebt en je wilt een EPG-grabber inrichten, dan ben je nog wel even zoet. Het zal namelijk heel veel vragen bij je oproepen.
Zoek nog eens op Google met deze query: http://www.google.nl/search?q=epg+dreambox+upc+site:nl.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: