MythTV.nl
26 June 2019, 19:14:17 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: welke dvb-c is goed  (Read 5748 times)
map
Newbie
*

« on: 12 April 2009, 15:30:57 »

Hallo allemaal,

Ben sinds kort ben ik bezig om een mythtv systeem te maken.
maar ben mij nog aan het orienteren wat hardware betreft,

Heeft iemand al ervaring met dvb-c kaarten. zoja welke is goed (hardware encoding enz)

Ik ga een eigen linux-versie draaien zodat ik deze kan afstemmen op de hardware.
Hierin zit alleen wat nodig is en daarom wordt deze versie beheersbaar en compact en hopelijk snel.

Groet,
Miklos

HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #1 on: 14 April 2009, 13:01:44 »

Hier staat wel iets over vermeld in de wiki ( http://wiki.mythtv.nl/index.php/DVB-C ) maar nog erg beperkt.
Hands-on ervaringen zijn natuurlijk prettiger en daar is de MythTV.nl community natuurlijk oa voor, wellicht eerdaags hands-on ervaringen van jouw?
Voor Windows Media Center worden veelal de Digital Everywhere Floppy DTV tuners gebruikt (zie ook www.degroeneknop.nl ) en ik meen dat die ook geschikt zijn voor Linux. Een andere in opkomst zijnde tuner is de externe USB tuner van Anysee met type aanduiding E30TC welke voor zowel DVB -C als -T gebruikt kan worden onder Windows, then again wellicht ook onder Linux. Anysee heeft op "collega forum" degroeneknop.nl een eigen support subforum waar je dit wellicht kunt navragen.
revival
Full Member

« Reply #2 on: 16 April 2009, 19:31:30 »

Ik gebruik de knc-one met Alphacrypt en die werkt goed met Ziggo(@home).
Maar de zenders instellen is niet bepaald gebruiksvriendelijk.
Ook is het maar zeer de vraag of dit in in de toekomst(voor Ziggo dan) blijft werken,
volgens http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmGTZMRkaA/Ziggo_TV_special_CI_en_Interactieve_TV/.
Gerb
Newbie
*

« Reply #3 on: 24 April 2009, 23:55:27 »

Ik gebruik ook een KNC1 "TV-Station DVB-C Plus", met daaraan vast een KNC1 "Cineview" met daarin een Alphacrypt kaarthoudern en DAAR weer in m'n Ziggo smartcard. Ik woon in het voormalige Casema gebied. Het kijken met Mythtv gaat tot nu toe (vandaag geinstalleerd) prima, behalve bij HD zenders (hij klapt eruit met een Segmentation Fault). Andere zenders zijn prima, en superscherp! Het instellen van zenders ging bij mij soepel via het importeren van een channels.conf, zoals beschreven in http://wiki.mythtv.nl/index.php/Zenders#Digitaal .

Athlon 4850e / ASUS M3N78-EM (onboard Nvidia 8300) / KNC1 DVB-C+ / KNC1 Cineview / Alphacrypt / Ziggo / Ubuntu 8.10 x86_64
Pages: [1]
  Print  

Jump to: