MythTV.nl
24 May 2022, 03:19:45 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Logitech Harmony 555 op MythTv?  (Read 12355 times)
japius
Newbie
*

« on: 2 December 2008, 08:38:20 »

Hallo,

Ik heb een MythV installatie draaien op Ubuntu. Eigenlijk voornamelijk voor het kijken van films. Nu heb ik onlangs een Logitech Harmony gekocht, waar ik uitermate over te spreken ben: hij snapt dat ik zap op mijn set-top box, beeld heb op de TV en het geluid via de receiver verstuur.

Nu zou ik graag mijn MythTV aansturen met de Harmony. Ik heb geen TV kaart, want ik kijk digitaal tv via @Home/Ziggo en dan heb ik een decoder nodig. Ik heb ook geen MCE remote, want ik wist niet wat ik nodig zou hebben.

Op de FAQ pagina van LIRC staat dat LIRC geen USB IR ondersteunt. Toch is dat volgens mij wat mensen gebruiken, als ze een MCE ontvanger aansluiten.

Welke hardware heb ik nog nodig, en waar koop ik dat het best?
revival
Full Member

« Reply #1 on: 5 December 2008, 00:01:56 »

Ik heb ook een Harmony 555.

Deze heb ik aan de praat met een MCE usb ontvanger deze werkt goed.
Ik heb deze een keer op marktplaats gekocht,tot nu toe geen
problemen mee gehad.

FedorComander
Newbie
*

« Reply #2 on: 5 December 2008, 11:58:14 »

I have harmony 1000 talking to r-type case... works like a charm!
japius
Newbie
*

« Reply #3 on: 16 December 2008, 21:57:26 »

OK, bedankt voor je reacties. Dan moet ik dus een MCE ontvanger hebben. Iemand nog tips waar ik er eentje op de kop kan tikken?
revival
Full Member

« Reply #4 on: 17 December 2008, 00:04:17 »

Er is blijkbaar moeilijk aan te komen tegenwoordig.
Misschien hier nog  http://www.bce.nl/index.php/vmchk/Afstandbediening/Microsoft-Remote/Gedetailleerde-productpagina.html
Anders Marktplaats in de gaten houden?

Succes
japius
Newbie
*

« Reply #5 on: 17 December 2008, 19:01:49 »

Hmmm,

Bedankt voor de link. Zat al op marktplaats, maar daar zijn ze ook lastig te vinden. Heb nu een VISTA receivertje gehaald, want volgens de MythWiki kan die met lirc_mceusb2 aan de praat gebracht worden.
japius
Newbie
*

« Reply #6 on: 22 December 2008, 23:12:26 »

Hi,

Het is ondertussen gelukt: Met een OVU4012000 ( philips ) op Ubuntu 8.04 heb ik MythTV onder controle met een Logitech Harmony 555. Ik ben er zeer tevreden mee, maar moet natuurlijk nog wel een aantal dingetjes updaten.

Meest belangrijk :  in de basis werkt het!
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #7 on: 23 December 2008, 15:34:46 »

Het is ondertussen gelukt: Met een OVU4012000 ( philips )

Welke IR ontvanger is dat precies? Die witte (die anders is als de "oude" mce2005)?
japius
Newbie
*

« Reply #8 on: 24 December 2008, 00:38:07 »

Het is inderdaad die witte:

http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336 en dan is het de "OVU412000". Hij zou alleen voor Vista geschikt zijn, maar dat is dus onzin.
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #9 on: 28 December 2008, 16:07:24 »

Het is inderdaad die witte:

http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336 en dan is het de "OVU412000". Hij zou alleen voor Vista geschikt zijn, maar dat is dus onzin.

Ah... nou helemaal  onzin is het niet, het blijkt dat die witte dus net effe anders is als de oude variant. Onder Win XP MCE wordt de witte dus niet plug&play herkend en voor zover ik weet is er op dit moment ook geen fix voor. Onder Vista werkt ie wel plug&play. Goed te horen dat hij onder Linux/MythTV ook draaiend te krijgen is (misschien kun je hier elders op het forum even een verslagje van posten mbt gebruikte drivers enzo).
japius
Newbie
*

« Reply #10 on: 31 December 2008, 00:37:44 »

Smiley

Ik werd in verwarring gebracht doordat werkelijk elke winkelier me vertelde dat 'ie
alleen voor Vista
geschikt zou zijn. Ik dacht eigenlijk dat het iets te maken had met DRM oid, zoals bijvoorbeeld ook bepaalde WMV's niet op linux af te spelen zijn. Ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Een korte copy-paste-sessie is hier te lezen.

Ik verwacht overigens deze week een Antec Fusion met VFD en IR receiver, waardoor het hele verhaal een beetje overbodig is geworden. Daarnaast ben ik nu bezig met prutsen aan een XBMC installatie. Hoewel MythTV .22 er best aardig uit ziet, haalt dat het niet bij de XBMC screenshots die op AVS forum te zien zijn. Ook XBMC is met de remote te bedienen, dus dat komt dan weer mooi uit. Met XBMC kan je geen tv kijken, maar ik gebruikte MythTV ook alleen maar voor de films.
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #11 on: 17 January 2009, 19:39:17 »

Ik verwacht overigens deze week een Antec Fusion met VFD en IR receiver, waardoor het hele verhaal een beetje overbodig is geworden. 

Helaas is het zo dat de huidige Antec Fusion niet meer met VFD maar LCD display wordt geleverd en de IRontvangst eenheid ook een tikje anders in elkaar steekt.
Het LCD is van iMon en zo ook de IR ontvangst eenheid... in mijn beleving een stapje achteruit qua looks :b

Laat even weten hoe het eea is afgelopen als je wilt.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: