MythTV.nl
28 September 2023, 03:57:45 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: MythTV op USB-stick?  (Read 20256 times)
EdgeHawk
Newbie
*

« on: 22 July 2007, 10:55:21 »

Is het mogelijk om Minimyth (of een andere MythTV distro) op te straten van op een USB-stick?
m.a.w. Niets installeren op de harde schijf maar gewoon de PC booten van een USB-stick.
foxhunt
Newbie
*

« Reply #1 on: 22 July 2007, 19:42:48 »

Mijn eerste reactie zou zijn om KnoppMyth te proberen, omdat de originele knoppix ook draait van usb stick zou dat ook moeten werken.

Groeten,

Richard

Groeten,

Richard
fuecy
Jr. Member
**

« Reply #2 on: 23 July 2007, 11:56:51 »

Ik heb het geprobeerd met miniMyth. Uiteindelijk werkt het maar met een boot time van bijna 4 minuten is het niet fijn. Uiteindelijk heb ik gewoon een CF naar HD converter gekocht en het draait als een tiet.

mythtvbackend @ gentoo -> amd64 X2 4200+ dual core, 4Gb ram, raid5
mythtvfrontend @ miniMyth-> via epia m10000,1Gb ram,CF,beamer
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #3 on: 23 July 2007, 19:28:27 »

Het is toch JUIST de bedoeling van MiniMyth om van een USB stick te draaien?!.

Wat denk ik voor de snelheid van belang is is dat de data transfers van USB stick zelf hoog zijn (er zijn nl ook hele trage USB 2.0 sticks) en dat de USB poort in 2.0 mode ipv 1.0 (of moet ik zeggen 1.1 Smiley ) wordt gebruikt.

Misschien dat dr wat tips zijn voor snelle stick en USB 2.0 gebruik?!

CF naar HD is ook leuk trouwens...  Wink
fuecy
Jr. Member
**

« Reply #4 on: 24 July 2007, 12:09:41 »

Van de website van miniMyth

MiniMyth can boot from a local flash device. It can boot from a USB flash disk connected using USB. It can boot from a CompactFlash card connected using a CF-to-IDE adapter. However, it should be noted that people have had trouble with very long loading times for the MiniMyth kernel and MiniMyth RAM root file system when booting from a USB flash disk.

bron: http://linpvr.org/minimyth/document-boot.shtml#local

Nog even terug te komen op de eerst post. MiniMyth is alleen een frontend. Dat wil zeggen dat het niet draait zonder een mythtv backend in je netwerk. Het voordeel is dat je dus een media/tv server hebt (met meerdere tv kaarten Grin) en vervolgens alle tv's in je huis kan vervangen voor een heel klein stil pctje met alle functionaliteit van een media center.
« Last Edit: 24 July 2007, 12:22:00 by fuecy » Logged

mythtvbackend @ gentoo -> amd64 X2 4200+ dual core, 4Gb ram, raid5
mythtvfrontend @ miniMyth-> via epia m10000,1Gb ram,CF,beamer
EdgeHawk
Newbie
*

« Reply #5 on: 28 July 2007, 11:21:28 »

Het is toch JUIST de bedoeling van MiniMyth om van een USB stick te draaien?!.

Wat denk ik voor de snelheid van belang is is dat de data transfers van USB stick zelf hoog zijn (er zijn nl ook hele trage USB 2.0 sticks) en dat de USB poort in 2.0 mode ipv 1.0 (of moet ik zeggen 1.1 Smiley ) wordt gebruikt.

Misschien dat dr wat tips zijn voor snelle stick en USB 2.0 gebruik?!

CF naar HD is ook leuk trouwens...  Wink

Theoretisch is USB 2.0 40 maal sneller dan USB 1.1.
Dat zou dus wel eens een groot verschil kunnen maken.
Gary
Newbie
*

« Reply #6 on: 31 July 2007, 20:06:33 »

ik heb nog niets gezien dat het op een usb stick geinstalleerd kan worden....wel op compact flash kaarten....heb je een url?
Michel
Administrator
Sr. Member

« Reply #7 on: 13 August 2007, 20:36:34 »

Als het inderdaad je bedoeling is om een MythTV frontend te bouwen die zonder eigen harddisk kan, dan zou je qua snelheid eerder denken aan een netwerk-boot systeem. Dit werkt technisch iets ingewikkelder (middels TFTP om de booten, en dan via een NFS share (netwerkschijf) als disk) maar biedt een hoop voordelen.

Als je dit wilt realiseren dan zou je MythTV backend als extra functionaliteit als netwerk-boot-server moeten gaan functioneren.

Voor geinteresseerden is er op de Engelstalige mythtv.org wiki een artikel aan dit onderwerp gewijd:

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Diskless_Frontend

Mogelijk dat het onderwerp "Diskloze MythTV frontend" ook op een eventuele NL wiki behandeld kan worden?

Michel.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: