MythTV.nl
17 August 2019, 20:19:33 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: vraag over TT C-1501  (Read 5607 times)
valve
Newbie
*

« on: 10 November 2008, 15:38:50 »

Hee  Smiley

Voor een nieuwe MythTV-machine om mijn huidige te vervangen kijk ik naar DVB-C kaarten (ik woon in Den Bosch, dus Ziggo gebied). Mijn oog is gevallen op de TechnoTrend C-1501 kaart.

Nu lees ik bij de specs dat bij die kaart MPEG2 (en H264) encoding softwarematig moet gebeuren. Maar, als ik me niet vergis is de digitale stream die ik van mijn kabelboer krijg ook al MPEG2. Klopt het dat er dan weinig te encoden valt?

Dit is even handig voor mij om te weten, zo kan ik namelijk inschatten wat voor processor ik straks nodig ga hebben. Mijn huidige setup (die helaas een beetje onstabiel begint te worden) met een Hauppauge PVR150 en PVR350 draait op een 1Ghz Celeron omdat beide kaarten hardwarematige MPEG2 encoding doen. Dat is dus een lekker stille en niet al te warme machine.

Ter afsluiting: wat zou een goede CAM zijn voor Ziggo? Ik lees hier en daar over de AlphaCrypt Classic, is dat de juiste?

Groet, en alvast bedankt!

revival
Full Member

« Reply #1 on: 10 November 2008, 21:35:31 »

De AlphaCrypt Classic is de enige cam die werkt met Ziggo, volgens mij is er geen andere kaart die het signaal
(irdeto) kan decoderen.
Of hij moet encoden met mpeg2 weet ik eigenlijk, maar ik heb geen problemen met op 2 dvb-c kaarten tegelijk op te nemen,
Maar dat is wel op een amd x2 processor.

Succes
valve
Newbie
*

« Reply #2 on: 10 November 2008, 22:00:05 »

Of hij moet encoden met mpeg2 weet ik eigenlijk, maar ik heb geen problemen met op 2 dvb-c kaarten tegelijk op te nemen,
Maar dat is wel op een amd x2 processor.

Dank je voor je antwoord.

Als ik vragen mag: hoe druk heeft je processor het als je met twee kaarten tegelijkertijd opneemt? Mijn huidige MythTV backend komt niet over de 5% processorgebruik uit als beide (analoge) kaarten tegelijkertijd aan het opnemen zijn.

revival
Full Member

« Reply #3 on: 11 November 2008, 16:27:46 »

Mijn cpu zit tussen 5 tot 8 % tijdens opname op 2 kaarten tegelijk (inclusief comercial flagging).
dus dat zal het probleem wel niet worden.

Groet Arno
valve
Newbie
*

« Reply #4 on: 26 November 2008, 19:10:41 »

Mijn cpu zit tussen 5 tot 8 % tijdens opname op 2 kaarten tegelijk (inclusief comercial flagging).
dus dat zal het probleem wel niet worden.

Groet Arno

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de C2100 Smiley Ik zit nog wel met een probleem, maar daarvoor begin ik even een andere draad.

Nogmaals bedankt!
valve
Newbie
*

« Reply #5 on: 27 November 2008, 11:31:52 »

Ik zit nog wel met een probleem, maar daarvoor begin ik even een andere draad.

Of ik stop de smartcard *goed* in de CAM  Grin

M'n nieuwe machine is een feit en werkt al heel aardig!
Pages: [1]
  Print  

Jump to: