MythTV.nl
28 September 2023, 02:50:13 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Klik hier voor een overzicht van de meest recente fourm postings.
Help mee te uit te groeien tot een noemenswaardige Nederlandse MythTV community en anderen ver te helpen met MythTV!

:

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: AppleTV Take 2 en MythTV - iemand al in geslaagd?  (Read 16065 times)
bkortleven
Newbie
*

« on: 25 May 2008, 23:19:16 »

Hoi,

Even kort schetsen:
Ik heb een MythTV 'server', m'n backend, een MythTV Frontend in de living, op een normale PC, en wil in de slaapkamer een AppleTV gebruiken als 2e frontend.
Ik heb de Awkwardtv.org uitleg gevonden, maar ik merk dat zowat alles voor AppleTV versie 1.x is,  en dat er voor "Take2" niet veel info te vinden is, op een 'kan zijn dat het niet werkt' na dan...

Iemand al in geslaagd om op een Take2 box met Mythtv te werken?
Heb ondertussen een full backup van de originele disk gemaakt,de copij mag leeg... Als er iemand een Ubuntu of andere Linux distro op geinstalleerd kan krijgen,  mij goed. ik wil gewoon een MythTV FE draaien op de AppleTV hardware...

Bedankt voor de info en al jullie bevindingen. Samen komen we er wel uit! Wink

BE: MSI K8Neo4 - Athlon X2 3800+ - 1GB (2x512) - KnoppMyth R5F27 - Satelco Basic DVB-C PCI card
FE1: ECS AM2 - AMD Sempron - 512MB - Ubuntu Feisty + Mythtv FE
FE2: Via Epia M10000 - 512MB - flash drive 2GB - Ubutnu Feisty + Mythtv FE - dma issues - out of order now...
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #1 on: 28 May 2008, 20:58:46 »

Ik vroeg me inderdaad ook al af inhoeverre eea met nieuwere release van AppleTV software samen werkt.
Mocht een ander iets vinden dan hoop ik dat het hier gepost wordt...
Mocht je zelf wat vinden dan horen we (ik in ieder geval) dat graag...
Een AppleTV met MythTV staat bij mij op de wishlist .... het moois van AppleTV gecombineerd met het moois van MythTV is haast perfect lijkt mij Smiley
« Last Edit: 28 May 2008, 21:00:19 by HarryD » Logged
bkortleven
Newbie
*

« Reply #2 on: 28 May 2008, 21:37:24 »

Wel,
ik kan je alvast vertellen dat Take2 en de MythTV applicatie-plugin etc niet zo eenvoudig werkt, omdat Apple blijkbaar een en ander heeft gewijzigd aan z'n plugin structuur. Het is mogelijk, maar niet in het menu zelf, of toch nog niet...

Ik ben echter een stapje verder gegaan...
Ik heb de disk gewisseld, en ga hierop de KnoppMyth installeren, die ik ook op m'n backend gebruikt heb.
R5F27 is niet super-eenvoudig, omdat de installer en de kernel nog niet 100% de AppleTV hardware en manier van partitioneren etc ondersteunt, maar de komende R5.5 zou dit wel doen.
Enige probleem is: R5.5 is reeds een paar keer uitgesteld en het project wordt momenteel tijdelijk geplaagd door ziekte en tijdsgebrek van Cecil, de bezieler en hoofd-contributor van de distro...
De Release van R5.5 zou echter niet zo heel lang meer mogen op zich laten wachten...

Ik volg het op de voet, en je kan de progressie volgen op mijn blog: www.bramkortleven.be

Als je nog vragen hebt, laat maar horen.
Ik post hier ook terug als ik een oplossing voor de AppleTV installatie gevonden heb...
AppleTV als design frontend voor m'n MythTV setup was ook nr1 op m'n wishlist Wink en het is me bijna gelukt Wink
Hopelijk jou ook binnenkort...

BE: MSI K8Neo4 - Athlon X2 3800+ - 1GB (2x512) - KnoppMyth R5F27 - Satelco Basic DVB-C PCI card
FE1: ECS AM2 - AMD Sempron - 512MB - Ubuntu Feisty + Mythtv FE
FE2: Via Epia M10000 - 512MB - flash drive 2GB - Ubutnu Feisty + Mythtv FE - dma issues - out of order now...
Robin
Newbie
*

« Reply #3 on: 20 August 2008, 17:53:44 »

Hello,

Heb inmiddels Ubuntu 8.04.1 draaien op mn AppleTV en nu Myth-frontend geinstalleerd. Heb alles werkend, ben alleen nog aan het stoeien met de remote.

Ik ben te werk gegaan volgens de handleiding van ATV bootloader....

Gr Robin
HarryD
Administrator
Full Member

« Reply #4 on: 20 August 2008, 18:45:15 »

Heb inmiddels Ubuntu 8.04.1 draaien op mn AppleTV en nu Myth-frontend geinstalleerd. Heb alles werkend, ben alleen nog aan het stoeien met de remote.

Ik ben te werk gegaan volgens de handleiding van ATV bootloader....

Heb je de hele AppleTV software er af-ge-knikkert? Mij lijkt juist (extra) leuk als je zowel AppleTV EN MythTV tegelijk kunt draaien!

Van de week trouwens in een Applestore geweest en bijna een AppleTV erbij gekocht, maar me toch maar even ingehouden (wachten op volgende versie met RTV tuner en homeserver mogelijkheden Wink )
Pages: [1]
  Print  

Jump to: